5 consells per passar millor l'hivern (o un confinament domiciliari) a l'estil escandinau

La imminent arribada del fred, el canvi d'hora i la possiblitat d'un nou confinament domiciliari, m'han fet  plantejar-me aquesta pregunta: 

Com s'ho fan els escandinaus per suportar hiverns tan llargs i extrems?

Si jo pensava que a Lleida ho teniem malament amb el fred i la boira, i maleeixo el meu cotxe cada matí perquè li costa arrencar; m'he esgarrifat després de consultar Google i veure que en algunes regions d'Europa, com el nord de Noruega, el sol no surt MAI a l'hivern i han de suportar teperatures, literalment, polars.

Per tant, la gent que està prou boja com per viure en aquestes latituds, en deu saber molt de com passar l'hivern de la manera més indolora possible, oi?

Doncs sembla que si! 

Però he de reconèixer que els seus trucs no són gens ni mica el que m'esperava. Llegint el que fan els escandinaus per passar millor l'hivern m'ha fet somriure i, fins i tot, replantejar-me la meva predisposició envers les dificultats de la vida!


Aquí us deixo 5 consells per passar millor l'hivern (o un confinament domiciliari) a l'estil escandinau


1. Fés de casa teva un paradís

El primer que fan els nòrdics per preparar-se per l'hivern, és assegurar-se que casa seva és un espai super acollidor i còmode.

Espelmes, coixins, mantes, flors naturals, llum agradable, temperatura comfortable... I és que si hem de passar més temps dins de casa, que millor que fer de casa nostra un petit paradís!

Els dansesos ho expliquen amb la paraula hygge, que és podria traduïr com "la felicitat que es troba en les coses senzilles". Així que, abans que arribi l'hivern, omple casa teva de coses que t'aportin calidesa!


2. Aprofita l'hivern per cuidar-te

L'hivern en si ja és una estació més introspectiva, així que, perquè no acceptar aquesta tendència i centrar-nos una mica en nosaltres mateixes?

Vés a dormir d'hora, descansa, llegeix, cuina coses bones... Regala't petits moments! 

Totes treballem molt i ens mereixem un descans. No tinguis por de baixar el ritme, si la Mare Natura ho fa, tu també pots! L'hivern és l'època ideal per fer maratons de Netflix i anar a dormir a les 21:30h  :)



3. Passa estones a l'exterior (faci el temps que faci)

No m'imagino mirant el termòmetre i veure que marca -20 Cº, però hi ha llocs en els que això és ben habitual!

Segons els nòrdics, cal passar estones a l'exterior, plogui, nevi o faci un vent de mil dimonis. Estar-nos tancats a casa tot el dia, no ens fa cap bé! 

Potser us ajuda pensar com un fumador: fent descansos de 5 minuts a l'exterior, almenys, tres vegades al dia.

Hi ha una dita sueca que fa: "no existeix el mal temps, només roba inadequada", així que posa't el gorro i la bufanda i surt una estona al balcó!


4. Troba les teves activitats estacionals

Si la teva activitat preferida és anar a fer un beure a una terrassa o anar en bici a tot arreu, és possible que ho trobis a faltar en els temps hivernals. 

És molt fàcil caure en el fatalisme, pensar que l'hivern és horrible i simplement desitjar que s'acabi d'una vegada! Però la gent que està acostumada a passar hiverns molt llargs, tenen tota una sèrie d'aficions específiques per a l'hivern.

Els esports en són un molt bon exemple: esquiar, patinar sobre gel, anar en trineu... Però també les manualitats i el DIY!

Als països escandinaus, l'hivern és l'època estrella per fer manualitats, fusteria, cosir, dibuixar, cuinar...

Mai havia pensat en reservar per al fred moltes de les activitats que m'agrada fer, però la realitat és que a l'hivern passo més temps a casa i els puc dedicar més temps. 

De ben segur que aquesta la posaré en pràctica ben aviat!


5. Pensa en GAUDIR de l'hivern, no en suportar-lo

El que més m'ha sorprés de la meva petita investigació, és que... als escandinaus els agrada l'hivern! Mai se m'havia passat pel cap que una cosa que a mi em sembla tan insuportable, a ells els fés il·lusió. 

Però si ho penses bé, l'hivern no està tan malament :) Les estones a la vora de la llar de foc, el paisatge hivernal, el Nadal, la xocolata desfeta, la manteta del sofà... són coses que si no tingués, les trobaria a faltar de ben segur.

Personalment, no voldria viure en un estiu permanent, m'agrada que les estacions canvïin, i crec que totes aporten alguna cosa especial a la nostra vida.


Pel que sembla la millor manera de combatre la tristor d'hivern és canviant el nostre punt de vista i preparant-nos per gaudir d'aquesta estació meravellosa!





Comentaris

  1. M'encanta Roser 🥰 les manualitats les femelles tot l'any però és cert que a l'hivern potser més i... que ens seguirem cuidant cada dia una mica més. Gràcies per les teves propostes.

    ResponElimina
  2. Que bé que t'hagi agradat Laura! Gràcies per passar-te pel blog, una baraçada :)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars